تشخیص کیفیت موکت, خرید و فروش موکت, خصوصیات موکت نمدی, صادرات موکت, صادرات موکت نمدی, موکت های نمدی

خصوصیات موکت های نمدی

خصوصیات موکت های نمدی

موکت های نمدی یکی دیگر از انواع موکت محسوب میشود که در اینجا به ویژگی ها و خصوصیات موکت های نمدی میپردازیم .

در بعضی از انواع موکت نمدی  بافته نشده برای سفت تر شدن لایه نمدی ، پشت موکت را با لاستیک های مقاومی می پوشانند. این کار برای پیشگیری از کمردرد ، رماتیسم و درد مفاصل مفید است.

 

انواع موکت های بافته نشده یا نمدی

این موکت ها به دو بخش تقسیم میشوند که یک لایه و دولایه ای هستند.

انواع موکت نمدی تک لایه و دو لایه با ضخامت های مختلف تولید شده است. در موکت های مرغوب تر یک لایه مقاوم در پشت موکت نصب می شود. جنس این لایه از لاتکس یا نوعی لاستیک مخصوص است که موجب بالا بردن مقاومت موکت می شود. لایه زیرین یا بکینگ، روی طول عمر و دوام کفپوش، تاثیر می گذارد. رنگ های خنثی نظیر خاکستری تیره و روشن حس نوستالژیک دارند و با سبک خانه های ایرانی بسیار هماهنگ است.

ویژگی های موکت های نمدی دو لایه

  • موکت های دو لایه در برابر سرما مقاومت بالاتری نسبت به نوع معمولی و تک لایه دارند و به همین منظور از این نوع موکت برای کف اتاق استفاده می شود. ( بیشتر در زمستان برای گرم نگهداشتن منزل توصیه میشود )
  • قیمت موکت نمدی دو لایه نسبت به تک لایه به دلیل بادوام تر و نرم تر بودن ، بیشتر است.
  • موکت های نمدی دو لایه ضخامت بیشتری در مقایسه با موکت های معمولی یک لایه دارند.

 

موکت های نمدی بر اساس روش طرح زنی ، به انواع گوناگونی تقسیم می شوند برای مثال :

طرح حرارتی

پس از تولید موکت به روش سوزنی می توان طرح ها و نقوش مختلف را روی آن، اجرا کرد.  تکنیک به کار رفته در این محصولات با حرارت و سوزاندن سطحی در ارتباط است. سوزاندن در طرح حرارتی موجب ایجاد بافت، رنگ و طرح های متنوع تری می شود.

طرح سوزنی

در روش سوزنی ، با استفاده از روش های مخصوصی در پرز موکت اختلاف ارتفاع ایجاد می کنند. قدیمی ترین موکتی که در ایران با استفاده از این روش تولید شده است موکت کبریتی نام دارد. استفاده از سوزن کاری در تمام سطح این موکت مشخص است.

طرح زربافت

در طرح زربافت با استفاده از الیاف هایی که جنس متفاوتی با موکت نمدی دارند ، نقش و طرح هایی را روی موکت می زنند.

لیاف زربافت در نخ موکت بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفت و زیبایی خاصی در موکت نمدی به وجود آورده.

طرح چاپی

در این روش طرح های موکت توسط دستگاه های مخصوصی چاپ می شوند که دستگاه چاپگر رنگی نام دارند. موکت طرح چاپی برای دکوراسیون اتاق کودک ایده آل است.

خصوصیات موکت های نمدی

 

موارد استفاده از موکت های نمدی

 

ویژگی های موکت نمدی خوب

خبر خوب اینکه برای خرید محصولات نمدی هزینه زیادی نمی پردازید. این کفپوش های محبوب طول عمر بالایی دارند و به این راحتی ها  پاره و فرسوده نمی شوند. انعطاف پذیری و لطافت موکت ایرانی نمدی موجب شده تا خریداران تمایل بیشتری به خرید محصولات وطنی نشان دهند. انواع موکت رول و تایل از جنس نمد تولید شده که مناسب ساختمان های اداری و مسکونی است. برخی از ویژگی های موکت مرغوب نمدی اینها هستند:

پرز موکت

به طور معمول موکت های استاندارد در بازده زمانی تولید با دستگاه صیقل داده می شوند و همه پرزهای نمد کامل گرفته می شود. در نظر داشته باشید که الیاف نمدی با الیاف موکت پرز بلند متفاوت اند . وجود پرز و ذرات ریز و درشت روی نمد نشان دهنده عدم کیفیت آن است.

این موکت ها دارای بافت نیستند در موکت های پرزدار، نوع بافت به گونه ای است که تارهای نخ، برش می خورند و در ارتفاع  گوناگونی دیده می شوند. اما در این نوع محصولات از خرده های نخ استفاده شده و تکنیکی کاملا متفاوت به کار رفته است. وجود پرزهای بلند، نشان می دهد که کالای خریداری شده دارای کیفیت خوبی نیست. این پرزها به مرور شروع به ریزش می کنند و ظاهر خوبی ندارند.

عایق حرارتی

این موکت ها برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی بسیار مفید هستند. در تولید موکت نمدی علاوه بر نمد از الیاف های دیگر نیز استفاده می شود تا مقاومت این موکت ها در برابر سرما بالا برود و جلوی انتقال سرما از کف اتاق به موکت را هنگام نشستن روی آن بگیرند.الیاف هایی که در موکت های نمدی دو لایه استفاده می شوند در قیاس با موکت های تک لایه گرم تر و همچنین نرم تر هستند.

ضخامت بافت موکت نمدی ساده

ضخامت کفپوش در گرما و نرمی آن تاثیر دارد. محصولات استاندارد و مرغوب حداقل ۵ سانتیمتر ضخامت دارند. بازرگانی موکت نرم کف با تولید موکت دولایه تحول زیادی درتولید صنعت موکت بافی بایجاد کرد. این موکت ها ضخامت زیادتری دارند و برای کفپوش اتاق خواب کودک  عالی هستند. موکت های تک لایه دارای ضخامت کمتری هستند و از نظر دوام نیز در حد و اندازه موکت دو لایه نیستند. این محصولات تراکم کمتری دارند و در مقایسه با موکت دو لایه، به نظر نازک تر و شل تر هستند. در مکان های پر رفت و آمد، موکت تک لایه زیر پا جمع می شود

رنگ موکت نمدی

تنوع رنگی موکت بسیار زیاد است. رنگ های خنثی یک انتخاب بدون ریسک هستند و با هر نوع طراحی هماهنگی دارند. با انتخاب رنگ های خاص، دکوراسیون جسورانه تری را دارید که در نوع خود فوق العاده چشمگیر است. با توجه به مکان نصب می توانید طیف رنگی تیره و روشن موکت نمدی را خریداری کنید. رنگ های روشن فضا را بزرگتر نشان می دهند و رنگ های تیره هم لکه ها را پنهان می کنند.

رنگبندی این محصول تنوع زیادی دارد ولی آنچه اهمیت دارد ثبات رنگ به کار رفته در کفپوش است. محصولات بی کیفیت و ارزان قیمت دارای ثبات رنگ نیستند. قبل از خرید موکت حتما با یک دستمال مرطوب بخشی از آن را آزمایش کنید. موکت مرغوب در اثر شستشو هرگز رنگ نمی دهد.

 

قیمت موکت نمدی

موکت های نمدی علاوه بر این که طرفداران زیادی در ایران دارد ، به سایر کشورهای دیگر نیز صادر می شود.

این موکت ها در مقایسه با دیگر انواع موکت از قیمت پایین تری برخوردار هستند ، اما با این حال کیفیت بسیار بالایی دارند.

قیمت این موکت ها بر اساس تک لایه یا دو لایه بودن آن ها ، کیفیت مواد به کار رفته در تولیدشان و همچنین طرح و نقش هایی که روی آن ها وجود دارد ، تعیین می شود.

همچنین قیمت موکت نمدی از جنس الیاف پشم نسبت به موکت هایی با الیاف مصنوعی بسیار بیشتر است ، به همین دلیل معمولا این نوع موکت ها به کشورهای دیگر صادر می شوند.

برای صادرات و خرید عمده  ارسال سریع در کمترین زمان ممکن میتوانید از طریق سایت ما  با ما در ارتباط باشید .

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =