خرید و فروش موکت, صادرات موکت, موکت پلی آمید ( نایلونی), موکت نایلونی

صادرات موکت پلی آمید

صادرات موکت پلی آمید

اول از همه بهتر است درمورد تاریخچه موکت های پلی آمید(نایلونی) اطلاعاتی را کسب نماییم .

خرید و فروش و توزیع عمده و صادرات موکت پلی آمید  بازرگانی نرم کف به تمام کشور های مجاور کشورمان ایران بخصوص عراق و ترکیه عرضه میشود.

برای اولین بار در سال ۱۹۳۵میلادی بود که این موکت از الیاف مصنوعی یا همان پلی آمید تهیه و به بازار عرضه شد.

کاربرد نایلون در صنایع نساجی انقلابی عظیم بر پا کرد و از پرفروش ترین و از همه مهم تر پر مصرف ترین الیاف در این صنعت به حساب آمد به گونه ای که خیلی زود به سایر کشور ها رسیده و در صنعت موکت سازی حسابی نام و نشانی برای خود به دست آورد.

امروزه در صنایع موکت سازی آمریکا تا ۷۰ درصد از سهم تولیداتشان را با این الیاف می دهند.

این پلاستیک مصنوعی ساخته شده دست بشر در همان دهه ۳۰ اختراع شد.

با کمک یکسری فرآیند های شیمیایی روی مواد طبیعی در ذغال سنگ یا نفت نایلون را تهیه می کنند.

امروزه این پلاستیک حاصل شده را در اطراف خود به وفور می بینیم، از همان موکت گرفته تا لباس، بسته بندی مواد غذایی، مسواک و کمربند ایمنی در خودروها از این الیاف مصنوعی ساخته شده اند. خاصیت استحکام، پردوام و ارزان بودن آن موجب شده تا از این ماده به صورت روزانه در صنایع مختلف استفاده شود، البته در کنار مزایای موکت پلی آمید معایبی نیز برای آن برشمرده شده است.

صادرات موکت پلی آمید

موکت پلی آمید و ویژگی های آن

در مقایسه موکت پلی آمید و موکت پلی استر، بایستی به این نکته اشاره کرد که موکت های پلی آمید از انواع پلیمرهای مصنوعی هستند که با نام نایلون نیز شناخته می شوند. در واقع به کارگیری الیاف نایلونی در صنعت تولید کفپوش، باعث شد تا در این صنعت تحول بزرگی ایجاد شود.

استفاده از مواد نایلونی و پلی آمید در تولید موکت ها باعث افزایش طول عمر و دوام این محصولات می گردد. خرید موکت پلی آمید، انتخابی بسیار مطمئن برای انواع مکان ها است. مواد نایلونی یکی از پرکاربردترین مواد در تولید موکت هستند و می توانند با سایر الیاف تولید کننده موکت رقابت کنند.

مقایسه موکت پلی آمید و موکت پلی استر

ساختار موکت های پلی آمید به گونه ای هستند که در مقابل آتش، شعله ور نمی شوند. بنابراین بهترین انتخاب برای انواع مکان ها هستند و در صورت وقوع آتش، الیاف موکت باعث افزایش آتش نمی شود. در واقع دمای بالا باعث آسیب به بافت موکت می شود اما این نوع موکت آتش را شعله ورتر نمی کند. موکت های پلی آمید دارای استاندارد حریق با مقاومت مناسب در مقابل گسترش آتش می باشد.

در مقایسه موکت پلی امید و موکت پلی استر بایستی به این ویژگی دقت کرد که موکت های پلی آمید دارای قابلیت ارتجاعی بخصوصی هستند و در محیط های پر رفت و آمد و پس از گذشت مدت زمان طولانی از استفاده آن، به راحتی دچار کوبیدگی و سایش نمی شود.

الیاف موجود در این نوع موکت ها، ثبات رنگ بالایی دارد و پس از استفاده طولانی مدت و با تابش نور آفتاب دچار تغییر رنگ نمی شود.

الیاف پلی آمید دارای بافتی است که در مقابل پیچ خوردگی و باز شدن مقاوم می باشد. همچنین این نوع موکت ها به راحتی دچار آلودگی و لکه نمی شود و در مقابل لکه با دوام است. یکی از مهمترین ویژگی های موکت های پلی آمید، پایین بودن میزان پرزدهی آن و پنهان ماندن آلودگی و کثیفی در موکت است.

موکت پلی آمید مقاومت بالایی در مقابل رطوبت، فرسودگی، کشیدگی، ساییدگی و… دارد. همچنین استانداردهای لازم را در مقابل الکتریسیته ساکن دارد.

صادرات موکت پلی آمید

مکان های مناسب برای استفاده از موکت پلی آمید

یکی از ویژگی هایی که در مقایسه موکت پلی آمید و موکت پلی استر باید به آن دقت داشت، استفاده موکت های پلی آمید در مکان های مختلف مانند ، اداره ها، هتل ها ، منازل مسکونی و… به دلیل مقاومت بالای آنها می باشد.

این نوع موکت ها با الیاف نایلونی به دلیل خاصیت ضد ساییدگی در هتل ها کاربرد فراوانی دارند.

موکت های پلی آمید دارای تنوع طرح و رنگ بالایی هستند و به راحتی با دکوراسیون هر اتاق هماهنگ می شوند.

همچنین این موکت ها به راحتی با جاروبرقی تمیز می شوند و بنابراین برای قسمت های مختلف هتل ها مانند لابی، راهروها، سالن ها و… مناسب می باشند.

مکان های دیگری چون نمایشگاه ها، فروشگاه ها و اداره ها، از مکان های عمومی و پر رفت و آمدی هستند که استفاده از موکت های پلی آمید در آن کاربرد فراوانی دارد.

در اداره ها دوام کفپوش و موکت از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این نظافت و تمیز بودن آن نیز مهم است و در مبحث مقایسه موکت پلی آمید و موکت پلی استر، تمیز ماندن این نوع کفپوش ها و پنهان ماندن کثیفی در کاربرد موکت در اداره ها و نمایشگاه ها تاثیر دارد.

قیمت این نوع موکت ها در بسیار مناسب و با صرفه است و به همین دلیل کاربرد آن در این مکان ها بسیار زیاد می باشد.

کاربرد موکت پلی آمید در ساختمان های مسکونی یکی از مواردی است که در مقایسه موکت پلی امید و موکت پلی استر باید مورد توجه قرار گیرد.

در واقع این نوع موکت ها دارای طرح و رنگ های بسیاری است و به راحتی با محیط منزل و دکوراسیون آن ست می شود. علاوه بر این ویژگی ثبات رنگ در موکت های پلی امید باعث می شود تا این موکت ها در مقابل نور تابیده شده از پنجره منازل، دچار تغییر رنگ نشوند.

خاصیت ارتجاعی موجود در موکت های پلی آمید، یکی از ویژگی هایی است که استفاده از آن را در منازل مسکونی آسان می کند. چرا که الیاف پلی آمید موجود در این موکت ها پس از قرار گرفتن تحت فشار، به سرعت به شکل اولیه خود باز می گردد و پایه های تخت خواب یا مبل باعث کوبیدگی موکت نمی شود. پیشنهاد می شود.

راه پله ها در ساختمان های مختلف یکی از اماکنی هستند که استفاده از موکت های پلی امید در آنها به دلیل نوع بافت خاصشان باعث می شود تا موکت دچار پیچ خوردگی و باز شدن نشود. همچنین یکی از ویژگی های مهم موکت های پلی آمید برای استفاده در منازل مسکونی، عدم ایجاد آلرژی و حساسیت در افراد نسبت به سایر موکت ها با الیاف طبیعی و پشمی است.

در برخی از مکان هایی که امکان شستشوی موکت ها در کوتاه مدت وجود ندارد و یا تعویض موکت ها با هزینه های زیادی همراه است، بهتر است از موکت های پلی آمید استفاده شود.

جمع بندی

با توجه به مواردی که در رابطه با مقایسه موکت پلی آمید و موکت پلی استر ذکر شد، بایستی گفت که موکت ها با استفاده از الیاف مختلفی ساخته می شود که پلی آمید و پلی استر جزو این الیاف ها هستند و هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند.

کفپوش های نایلونی یا پلی آمید برای مکان های پر رفت و آمد گزینه مناسبی هستند و با مقاومت بالا و خاصیت ارتجاعی که دارند باعث می شوند تا با گذشت زمان دچار فرسودگی نشوند. اما موکت های پلی استر به دلیل بافت منقطعی که دارند، طول عمر بالایی نداشته و در مقابل فشار دچار کوبیدگی و ساییدگی می شوند. بنابراین بهتر است در مکان های که رفت و آمد کمی دارند، به کار برده شوند.

بازگانی نرم کف صادرات و خرید و فروش و توزیع عمده تمام مدل های موکت را داراست

در زمینه  صادرات موکت پلی آمید  برای مشاوره و اطلاع از قیمت های موکت های عمده بازرگانی نرم کف با ما تماس بگیرید .

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =