تشخیص کیفیت موکت, خرید و فروش موکت, صادرات موکت

تشخیص کیفیت موکت

شناخت عامل تشخیص کیفیت موکت 

برای ما کیفیت موکت های انتخابی بسیار مهم و حائز اهمیت است.برای همین بهتر است مهمترین عوامل در تشخیص کیفیت موکت را بدانیم اما این عوامل همیشگی و قطعی نیست زیرا عوامل دیگر نیز دخیل هستند .

تشخیص موکت خوب و مرغوب

موکت خوب موکتی است که جنس بهتری دارد. در حال حاضر انواع موکت با الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شود. اگر یکی از افراد خانواده دچار آلرژی است موکت پشمی را انتخاب کنید. قیمت این موکت ها کمی بالاتر است اما الیاف پشمی، هوا را تحت تاثیر قرار نمی دهند و واکنش های آلرژیک را افزایش نمی دهند. تنها موکت های یشمی هستند،که از نخ طبیعی در آنها کار شده است.

انواع موکت با جنس نایلون، پلی استر، پلی پروپیلن،اکرلیک و تریکستا با الیاف مصنوعی تهیه می شوند. جنس موکت روی قیمت، دوام و کیفیت آن تاثیر زیادی دارد. برای اتاق پذیرایی از موکت های لوکس و با کیفیت بالاتر، خریداری کنید. در مورد اتاق کودکان، موکت هایی با الیاف با دوام و مستحکم تر مزیت دارند.

مهم ترین نکته در راهنمای خرید موکت توجه به جنس نخ است. اما یک موکت خوب اگر بافت مناسبی نداشته باشد خیلی زود دچار آسیب می شود. نوع بافت و برش نخ موکت از مهم ترین موارد در کیفیت و دوام موکت است.

 

مهمترین عوامل برای تشخیص کیفیت موکت عبارتند از :

تراکم موکت ،پیچیدگی الیاف و وزن ظاهری موکت که ما هرکدام را جداگانه درموردشان میپردازیم.

  • تراکم موکت

یکی از عامل های تشخیص کیفیت موکت تراکم یا دانسیته یک موکت در واقع تراکم الیاف در یک مترمربع بوده که نشاندهنده مقدار فشردگی الیاف در یک موکت است

هرچه تراکم یک موکت بیشتر باشد، فشردگی الیاف در آن موکت نیز بیشتر است.

در موکت های یکسان و همانند هرچه تراکم موکت بیشتر باشد موکت بادوام تر و کاربردی تر خواهد بود.

تشخیص کیفیت موکت به این معنی که اگر چند موکت از نظر نوع الیاف ، رنگ ، نوع بافت و … همانند و مشابه بودند موکتی که تراکم بیشتری دارد موکت بهتری خواهد بود و برای خرید آن شک و تردید نکنید.

مهمترین عوامل در تشخیص کیفیت موکت

اگر مایل هستید بیشتر درمورد موکت اطلاعاتی بیابید بر روی این لینک کلیک کنید .

  • پیچیدگی الیاف

یکی دیگر از عامل تشخیص کیفیت موکت به حساب می آید

مقدار پیچیدگی الیاف موکت یکی از پارامتر های بسیار تاثیرگذار در تایین کیفیت یک موکت است.

پیچیدگی الیاف به تعداد دفعات پیچش هرکدام از نخ های تشکیل دهنده،موکت به دور خود اشاره دارد.این پیچش ها در طول یک اینچ اندازه گیری گردیده،به علامت اختصاری Tpi به معنای تعداد پیچش در یک اینچ نشان داده میشود.

اگر در پشت موکت یا برگ مشخصات فنی موکت تعداد پیچش های الیاف قید شده بود،اصلا نگران نباشید،چون محاسبه میزان پیچیدگی الیاف موکت کار بسیار آسانی است.شما به سهولت میتوانید آن را حساب کنید کافی است.

به یکی از رشته های کف موکت از نزدیک نگاه بیندازید، تعداد چرخش های آن را بشمارید. اگر طول الیاف کمتر از یک سانتی متر است.

با یک تناسب تعداد پیچ ها را در یک سانتی متر به دست بیاورید

حالا به سادگی میتوانید مقایسه کنید تعداد پیچ های بیشتر برابر است با عملکرد و کیفیت بهتر

مهمترین عوامل در تشخیص کیفیت موکت

 

  • وزن ظاهری موکت

وزن موکت که به آن وزن ظاهری موکت گفته میشود،که یکی دیگر از تشخیص کیفیت موکت به شمار میرود،مسلماً این پارامتر برای موکت های مختلف مقدار مختلفی خواهد بود.

متاسفانه اهمیت وزن موکت به عنوان یکی از فاکتور های مهم در تعیین دوام موکت به صورتی اغراق آمیز در بازار توسط فروشنده ها مورد استفاده قرار گرفته است،به گونه ای جلوه داده میشود،که بهترین راه برای خرید یک موکت بادوام بالا خرید موکتی با وزن بیشتر است،زیرا تنها عامل مهم در تعیین دوام موکت وزن آن است .

گرچه وزن موکت عاملی بسیار مهم در تعیین کیفیت یک موکت است اما در هنگام خرید موکت باید عوامل مختلف را همراه با یکدیگر مدنظر قرار داد

بالاتر بودن وزن موکت میتواند نشانه ای برای دوام بالاتر موکت باشد.

 

سخن آخر 

اکنون شما با سه نوع از عامل های تشخیص موکت موجود است، آشنا هستید و از همین جهت توصیه می‌شود پیش از خرید موکت در رابطه با تمام ویژگی‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید تا خرید مناسب و درستی داشته باشید.

برای اطلاع از موجود و قیمت انواع از موکت ها در این کانال عضو شوید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هفده =